Ismerkedés a YII-vel

Ugyan több éve sajnos csak hobby szinten Zend Frameworkkel foglalkozom, munkahelyemen ezt alkalmazni azonban nem tudom. A napokban eljutottam a php-developer.org weboldalra, ahol egy összeállítást láttam a legfelkapottabb 7 PHP keretrendszerről itt pillantottam meg először a YII PHP Frameworkot. A neve és a hirtelen felfelé ívelő grafikon ábra miatt felkeltette az érdeklődésem. Megnéztem az első 2 bemutató videót róla, és letöltöttem magamnak a keretrendszert. Első ránézésre szimpatikusnak tűnik.

 

A Zend Framework-kel az a bajom, hogy a weboldalon a rengeteg leíráson és a quickstart-on kívül szinte semmi elindulási alapot nem, ad csak az objektumok hatalmas sokaságát és annak leírását, aminek megismerése több évbe telik. A keretrendszer sok olyan íratlan és írott szabályt tartalmaz ami miatt elég nehéz megismerni.

Nos letöltöttem a YII-t, a ki letöltött csomagban máris 4 egyszerűbb alkalmazás található a Hello World-től a PHP SOAP technikára épülő telefonkönyv ami ADOBE FLEX 3.0. vál működik. Nem tudom mit szedtem le, de ha időm engedi kicsit jobban beletúrom magam, mivel érdekel. Akit érdekel a YII PHP keretrendszer az a weboldalán tovább ismerkedhet vele.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

