CodeIgniter a szerveren

Ha CodeIgniter PHP keretrendszert használunk, akkor alapértelmezett módon a keretrendszer forrása a szerverünk public_html könyvtárába kell tenni. Nos ez nem biztos, hogy jó megoldás, ugyanis a public_html könyvtár a szerveren egy nyilvános könyvtár így mindenki számára gond nélkül elérhető. Ebbe a könyvtárba csak azon dolgokat érdemes tenni amiből nem lehet baj ha láthat bárki, ide kerülhetnek a css, js, illetve képfájlok egy index.php és egy .htaccess fájl.  A keretrendszer és alkalmazásunk kódja egy szinttel feljebb kerülnek elhelyezésre, azaz már nem publikusak és nem érhető el bárki számára, ez egy alap biztonságot is ad. Érdemes tehát, így használni a keretrendszert. De mit kell, ehhez tenni?

Előző CI-is bejegyzésemben a virtuális szervert az a wamp/www/ci/public_html/ helyre állítottam. Így a ci könyvtárba kell bemásolni az application és a system könyvtárakat. Az index.php fájlt a public_html könyvtárban kell elhelyezni a .css és .js fájlokkal együtt. Így:

CodeIgniter File struktúra kialakítása
CodeIgniter File struktúra kialakítása

Nem árt, ha Apache szerverünkön a mod_rewrite modul engedélyezve azaz bekapcsolva van. Ahhoz még, hogy a CI ebben a felépítésben is fusson be kell állítanunk két dolgot az index.php-ben:

  1. A $system_path = ‘system’;  változót állítsuk át erre: $system_path = dirname(__FILE__).”/../system”;
  2. Az $application_folder = ‘application’;  változót pedig erre: $application_folder = dirname(__FILE__).”/../application”;

Ezzel a beállítással jelezzük a keretrendszernek, hogy egy szinttel feljebb találja az application és system könyvtárakat, így már gond nélkül be jön a keretrendszer welcome oldala 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

