Zend Framework 1.x-ről váltás Zend Framework 2.x-re 1.rész Céges Demo2 Portal

A Zend Framework 1.x változatainak támogatását a Zend 2014-ig tervezi. Mivel több olyan 30-40%-os készültségben álló projektem is van, amely a Zend Framework 1.12-es változatával fut, arra a megállapításra jutottam, hogy a keretrendszer átállás a későbbiekben nagyobb munka lehet, ezért ennek elébe futva, megpróbálom a Zend Framework 1.12-es változataival futó projektjeimet átalakítani Zend Framework 2.x-es változatra. Mindamellett a Zend Framework 2 már támogatja a HTML5-ben megjelenő új elemeket is, amely nagy hasznomra lenne most.

Első lépésként az már látszik, hogy míg korábban Dreamweawerrel dolgoztam, ez a szoftver a jövőben már nem tud kiszolgálni megfelelően, ezért a fejlesztés gyorsítása érdekében az ingyenes Net Beans IDE-t fogom használni, amely nem meglepő módon támogatja (kiegészítővel) a PHP és a Zend Framework 2-őt.

Első lépésben letöltöttem a Net Beans 7.3.1 változatát és Tools \ Plugins \ Available Plugins-ek közül telepítettem a szükségeseket. (PHP, Zend Framework 2)

Korábbról már rendelkezem Apache-al és MySQL-el köszönhető mindez egy WAMP telepítőcsomagnak. Nem árt tudni, hogy PHP 5.3.8-as változatával dolgozom, Zend Framework 2-höz már nem elegendő a PHP 5.2-es változat 😦

Létrehoztam, egy új Zend Framework 2-es projektet Net Beans IDE-ben demo2 néven.

Beállítottam Apache szerverem konfigurációs filejában (httpd.conf) egy új virtuális hostot:

<VirtualHost demo2.tld>
ServerName demo2.tld>
DocumentRoot d:/wamp/www/demo2/public_html/
<Directory “d:/wamp/www/demo2/public_html/”>
Order allow,deny
Allow from all
AllowOverride all
</Directory>
</VirtualHost>

Felvettem a c:\Windows\System32\drivers\etc\hosts file-omba a következő elérést: 127.0.0.27 demo2.tld

Újraindítottam Apache szerverem minden szolgáltatását.

A /demo2/public könyvtárat átneveztem /demo/public_html-re, hogy a fenti Virtuális host megfelelően működjön. Ennek eredménye, hogy a http://demo2.tld URL címet megtallózva a böngészőben megjelenik a Zend Framework 2 üdvözlőoldala.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

