A Google bünteti a nem mobil barát oldalakat – mi a teendő Magento webáruház esetében?

A Google elkezdte hátrébb sorolni azon oldalakat, amelyek nem rendelkeznek megfelelő mobil nézettel. Webáruház tulajdonosok figyelem, jelenleg az oldal látogatottságának kb. 13%-a mobilról (tabletről) érkezik, a látogatók számának növekedése ezen a téren jelentősen nőni fog a várakozások alapján. Ezt a Google is figyeli, ugyanis a mobilon használhatatlan oldalakat a vásárlók hamarabb elhagyják, ez a felhasználói élmény csökkenést hordozza magában. A Google érdeke, pedig azt követeli, hogy olyan oldalakat adjon a keresési kifejezésekre, amelyeket a felhasználók kedvelnek.

A mobil problémára többféle megoldás is létezik:

  • egyedi mobiloldal létrehozása, eszköz alapján más tartalom jelenik meg (nem ajánlatos)
  • aldomainen főként m.fodomain alatt külön erre a célra épített oldal jelenik meg.
  • adaptív, vagy reszponzív megjelenés elkészítése.

a Google az utóbbit ajánlja, mert egy helyen jelenik meg minden, nincs tartalom duplikáció, nincs átirányítás. Mindegy mivel nézi az ember az oldalt, “ugyanazt” a tartalmat kapja, az már más kérdés, hogy a beépített technikai megoldások miatt valójában mit lát. Pl.: mobil oldal esetében nincsenek hirdetések.

Magento esetében sincs ez másképp, az 1.9.x-es verzió megjelenésével kikerült egy olyan sablon (RWD), amely kis fejlesztéssel viszonylag könnyen a cég profiljára illeszthető. A megjelenést már SASS-al generálják, így nem közvetlen CSS kód írása folyik a háttérben, emiatt a fejlesztése kevesebb időt is vesz igénybe.

Miért nem ajánlatos sablont vásárolni?
Felmerül a kérdés, miért ne? Magento rendszerhez sok templatet lehet venni, erről azonban tudni kell, hogy főként a Magento alapfunkciói vannak benne elkészítve, illetve template specifikus modulok vannak benne. A probléma ott kezdődik, amikor a vásárolt sablon mellé, vásárolt modulok is kerülnek, amelyhez a sablonnak már nincs kinézete, így egy előre megírt sablont kell utólag átfaragni. Személyes tapasztalatom az, hogy ezen oldalak estében a vásárolt sablonnal megspórolt pénz akár többszörösét is rá kell áldozni az oldalra, mert egy egyedileg elkészített sablon kell valakinek átalakítania.

Mit tegyünk akkor?
Akinek elég az egyszerűbb megoldás és nem zavarja, hogy weboldala hajaz másik weboldalakra, annak ajánlatos a Magento által kiadott RWD sablon felhasználásával, átszínezésével egyes elemek lecserélésével elkészíteni a saját sablonját. pár hét fejlesztéssel ez megvalósítható, a modulok megjelenése is könnyen hozzáilleszthető a sablonhoz, mivel nem tartalmaz speciális elemeket, nem úgy mint egy vásárolt sablon illetve az RWD sablon elterjedtsége miatt könnyen találni hozzá fejlesztőt is.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s