Magento 2 kezdeti lépések

Viszonylag rég került fel ide blog bejegyzés, ennek oka az volt, hogy megjelent a PHP 7 a Magento 2 azaz egyszerre több minden is változik. A változással pedig lépést kell tartani. Nem titok én eddig Windowson fejlesztettem főként sitebuild fejlesztések miatt. Azonban megjelent az Ubuntu Linux 16.x-es változata, ez is új, így arra az elhatározásra jutottam, hogy a Windows 10 mellé felteszek egy Ubuntu 16.x Linux operáció rendszert, mint fejlesztői környezetet. Ezt az is indokolja, hogy az új keretrendszerek, amelyekkel ugyancsak meg akarok ismerkedni (Symfony 2-3) már sok mindent konzolból kell futtatni (PHP, MySQL, Bower, Gulp, Composer, Git), amihez a Windows 10 esetében mindig környezeti változót kell beállítani, ez unalmas és vagy működik vagy nem.

Az elmúlt 3 hétben felhúztam magamnak egy Ubuntu 16.x-es oprendszert. Erre feltelepítettem egy LAMP (Linux, Apache, Mysql, PHP) környezetet, illtve kibővítettem egy MySQL Workbanch eszközzel, ennek oka, hogy a PHPmyadmin mellé kell valami más is amivel könnyebben lehet adatbázisokat kezelni. A PHP-ból feltelepítettem magamnak a 7.0.4-es változatot amivel most kicsit megakadtam mert a Magento nem támogatja 😀 csak a PHP 7.0.2-t vagy a PHP 7.0.6-ot. Viszont hiába akarom frissíteni az Ubuntu a 7.0.4-et tekinti a legújabbnak, ez van ha sokminden újba belefog az ember, de máshogy nem lehet megtanulni.

A telepítéshez azonban nagy segítségemre van egy Magento teljes környzetet létrehozó magyar nyelvű bejegyzés a Magento 2 szerver környezetének és magának a telepítésnek a bemutatása automatizált módon. Igaz én nem ezt használom mivel Apache webszervert használok, mindenesetre érdemes elolvasni. Célom egyébként az, hogy létrehozzam a saját webáruházam magyar nyelven Magento 2 alapon és ősz környékén el is indítsam. Mivel ez egy teljesen új webáruház lesz, így nem érdemes már Magento 1 alapon fejleszteni továbbá valamennyire az internetes kereskedést akarom kipróbálni nem csak mint fejlesztő hanem mint kereskedő. Célom, hogy a webáruház fejlesztéseket fel tudjam mérni fejlesztői és felhasználói (kereskedői) oldalról is.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

