2017-ben megnyitom a saját webáruházam

Sokat olvashattunk a téli pihenésünk szabadságunk alatt arról, hogy a Posta és a csomagküldő szolgáltatók mennyire túl vannak terhelve. Ennek egyik fő oka az nyugdíjasoknak megszavazott Erzsébet utalvány volt a Posta oldalán, a csomagküldőket ez nem érintette ugyanakkor itt sem ment minden zökkenőmentesen. Az ok az volt, hogy a tavalyi évhez képest 20%-os növekedéssel számoltak, ehhez azonban nem kalkulálták be a mostanában szokatlan hideg decembert. Ugyan kinek van manapság kedve a hidegben futkározni mint a mérgezett egérnek, csomagok ajándékok meglepetések után, ha ezt manapság egy forró kakaó mellől otthonról vagy a munkahelyéről is el tudja végezni. Így sikerült a tavalyihoz képest közel 40%-os forgalom emelkedést elérni az e-kereskedelemben.
Pazar.
Aki most kimarad az lemarad én nem akarok, és egy ideje megfelelően értékesíthető terméket keresek.

Mivel weboldalkészítéssel és Magento alapú webáruház fejlesztéssel foglalkoztam az elmúlt 4-5 évben nem érnek olyan külső impulzusok ami ötletet adnának, hogy pontosan mit érdemes árulni. Közel fél éves kutatómunkám során addig eljutottam, hogy vagy saját készítésű termékkel érdemes webáruházat nyitni, vagy olyannal amivel legalább 30%-os haszonra lehet szert tenni. Az is biztos, hogy kisemberként nem kecsegtet túl hosszú webáruház életpályával a műszaki cikkek, és a manapság népszerű LEGO termékek árusítása, hiszen vagy nagy tőke kell hozzá, vagy nagy tőke kell hozzá, mivel mindkét termék típus esetében minimális a haszon. Röviden nem éri meg. Nem árulok el nagy titkot, hogy külföldről behozott áruval akarok kereskedni, így egy magyar nagykereskedővel kevesebb lesz az elosztási csatornában azaz a haszon is magasabb lehet.

Ahhoz azonban, hogy a külföldi nagykereskedők is számba vegyenek minimum kell egy vállalkozás, vagy egyéni vállalkozói megléte. Ez alapfeltétele manapság egy internetes vállalkozásnak Magyarországon is. Ehhez fel kell venni a csomag küldő tevékenységet is. Én ezt megtettem és meg is kaptam az első ellenőrzést, december 24-én. Kellemes karácsonyi ünnepem volt. A tevékenységi kör megléte nem elegendő, a kereskedelmi tevékenységet be kell jelenteni, a helyi jegyzőnél, vagy nagyobb városokban az önkormányzatnál. Mivel az engedély kikérése egy időben történt a vállalkozás tevékenységi körének bővítésével, a szükséges engedély is megérkezett ugyanazon a napon. Ami a legjobban meglepett, bár valahol számítottam rá, és bíztam benne a kormányablaknál senki sem volt dec 27-én így az ellenőrzésen is hamar túl estem. Egy megjegyzésem azért még lenne, nem mindent lehet webes csomagküldő szolgáltatással árusítani, sok olyan termék van amihez mindenképpen kell fizikai üzlet. Ezek a termékek általában egészségre ártalmasak lehetnek, kémiai vegyületek, alkohol tartalmúak, tűzveszélyesek stb… Ezen termékeket csak az tudja értékesíteni, aki rendelkezik fizikai üzlettel és természetesen megfelelő engedélyekkel.

Most már van kereskedelmi engedélyem, és a tevékenységi kört is felvettem. Úgy indulok neki a 2017-es évnek, hogy ezzel már nem kell foglalkoznom. A következő lépés az lesz, hogy testre szabok és felparaméterezek egy Magento 1.9.x-es rendszert, elkészítem a szükséges jogi leírásokat, úgy mint, adatvédelmi nyilatkozat, felhasználási feltételek, vásárló információk, különösen a fizetés szállítás garancia részekre fektetek nagy hangsúlyt. Ezek mind kötelező elemei egy webáruháznak, de megléte sok jövőbeli kellemetlenségtől megvédhet.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

