Megnyitom a saját webáruházam – megfelelő domain választás

Csináljunk webáruházat, ez így önmagában egy jó gondolat.
Hogyan lehet egy webáruházat könnyen beindítani?

Elárulom: sehogy.

De mégis hogyan könnyíthetem meg az életem a jövőre nézve?

1. Válaszd ki határold körül mi az a termékkör amit árulni fogsz

Ha tudod, hogy mit fogsz vagy akarsz árulni akkor egy nagy lépéssel előbbre vagy mindenki másnál. Ezután már csak a korosztályt kell belőni a webáruházadhoz, hogy miért?

Jó ha tudod, kik és hogyan keresnek az értékesítendő termékeidre. Máshol másképp keres egy fiatal vagy egy idősebb ember, más eszközön más kifejezésekkel. Meg kell találni a célcsoportod, azt aki a te termékedet keresi.

2. Miért fontos a termékkör és célcsoport? Van cégem jó lesz a cégnév domain névnek

Hatalmas hiba, egyrészt több tucat hasonló cégnév lehet ami hajaz a tiédre, másrészt a ha a tudod, hogy kik és hogyan azaz milyen kulcsszavakkal keresnek a te termékedre, akkor olyan domaint válassz, amiben ezek a kulcsszavak benne vannak és szinte egyedi. Ha cégnevet választasz elveszel az éterben és súlyos pénzeket költhetsz SEO-ra, egy jó domain névvel rengeteget spórolhatsz.

3. Azt mondod felejtsem el a céges nevemet, és keressek kulcsszó gazdag domain nevet?

Igen. Csinálhatsz céges weboldalt is, amiről linkelhetsz a webáruházadra, de a webáruházad domain neve ne a cégneved legyen.
Itt egy ellenpélda: ha mézet árulsz és van egy Mézescsupor Kft-d, akkor a webáruházad neve nyugodtan lehet, mézescsupor.hu, főleg ha nem csak mézet hanem frankó kinézetű mézes csuprot is lehet tőled venni. Nah itt egy bomba ötlet a méhésznek 🙂

4. De miért?

Több éve foglalkozom szabadidőmben SEO-val azaz kereső optimalizálással, nem tartom magam profinak viszont tapasztalatom az már van, nem kevés. Több webáruházat is optimalizáltam sikeresen és túl vagyok jó pár weboldal auditon is. Ha egy olyan domain nevet választassz amiben benne van a fő terméked neve, akkor a nagyobb eséllyel pályázol jobb és több releváns vásárlóra. Ez azért van mert a Google szereti ha a keresett kifejezés egésze vagy egy része benne van a domain névben.

5. Már értem, de hogyan tudom behatárolni a domain nevem?

Ötletelj, regisztrálj be Google Adwordsbe kezdeményezz kulcsszókutatást, ha nincs aktív hirdetésed csak volument láthatsz a keresési mennyiségre, már ez is több mint a semmi. Láthatod, hogy akciós hotelekre senki nem keres ellenben akciós wellnesshétvége kulcsszavakkal több ezren is havonta. Nem mindegy mi van a domain nevedben. Használd a Google Trends-et keresgélj a keresési trendek között. Mindemellett légy kreatív 🙂

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s