Megnyitom a saját webáruházm – Marketing automatizáció 2017-ben az Emarsys rendszerével

Mint sok webáruház tulajdonos már tisztában van vele, a webáruház megléte még nem egyenlő a bevétel termelésével. A vásárlók megnyerése újak szerzése és vásárlásara való ösztönzése a kezdetekben hirdetések nélkül elképzelhetetlen.

  • Milyen csatornák segítségével tudunk manapság hírdetni?
  • Google Adwords rendszere
  • Facebook hirdetési rendszere
  • Youtube hirdetési rendszere
  • Rádió, Tv hirdetések
  • Nyomtatott média hirdetések (a márka fejben tartása)
  • Magyarországon az eTarget rendszerét tudjuk még erre használni
  • Különböző weboldalakon banner elhelyezésekkel
  • Gmail-ben tudunk elhelyezni hirdetéseket

A fentiek a legnagyobbak, ezenkívül még számos apróbb hirdetési lehetőségünk van. Ha nem akarunk hirdetni, akkor SEO eszközökkel rágyúrhatunk a keresőkből érkezőkre is. Sokan azt gondolják ez ingyenes, de a SEO szakembert itt is meg kell fizetni. A SEO pedig sok esetben frissülő, kulcsszó gazdag tartalom elkészítését is magában foglalja.

Ha most akarjuk megnyitni a webáruházunkat, tisztában kell lenni azzal, hogy kezdetekben a hirdetésekből fogunk megélni. Az oldalunkra érkező látogatóknak kb az 5%-a az aki valamit akár venni is fog tőlünk, de nagy valószínűséggel beregisztrálnak, nézelődnek, hírlevélre iratkoznak fel, nyereményjátékon vesznek részt. Az 5%-ból a 2% lesz az aki vásárol, a maradék 3% az akitől valahogyan meg tudjuk szerezni az e-mail címét. Ha megvan az e-mail címe ezen keresztül remarketing hirdetést adhatunk fel Google vagy Facebook rendszerében, továbbá egyedi e-maileket küldhetünk neki.

Az Emarsys rendszere tulajdonképpen a fenti 3%-ra van kihegyezve, azaz nem az új latogatókat lehet vele megszerezni, hanem azokat akik már a weboldalunkra látogattak és valamilyen úton módon megadták az e-mail címüket, de még nem vásároltak. Az Emarsys rendszerében lehetőség a feliratkozott emberekről különböző szegmentációkat készíteni.

Az e-mail címen kívül persze többféle adatot is meg lehet adni, amiket az Emarsys rendszere értelmezni tud. Az Emarsys rendszere egy sütit helyez el a webáruhazunkat böngésző lehetséges vásárlónk böngészőjében, aminek segítségével végig lehet látni, milyen termékkategóriákat, termékeket nézett meg, milyen gombokra kattintott. Ezenkívül az Emarsys rendszer különféle forrásból további adatokat szerezbe.

Így egy idő után e-mail cím alapján minden látogatóról kialakul egy kép, ezek a látogatók persze lehetnek a mi törzsvásárlóink is. Az Emarsys rendszerével így a mi oldalunkat böngészők és ott valamilyen interakciót elvégző (e-mail cím megadás – regisztráció, nyereményjáték, hírlevél feliratkozás, vélemény írás, kapcsolatfelvétel…stb) ki tudunk alakítani különböző szegmentációkat.

Példának okáért, készíthetünk olyan listát, hogy ki az aki Budapesten él, megnézte a Technic LEGO kategóriát, kiválasztott 3 terméket, ahol eltöltött 1-4 perc közötti időket, de nem vásárolt, csak feliratkozott a hírlevelünkre. A hírlevél feliratkozás esetében elkérhetjük az illető nevét, amiből megállapítható, hogy férfi vagy nő.

Ha megadta az e-mail címét, akkor az Emarsys rendszerén keresztül kapásból üdvözlő üzenet küldhető, akár azokkal a termékekkel amelyeket korábban megnézett. Ehhez hozzácsatolhatunk, egy új vásárlóknak szóló kedvezményes kupont, amivel vásárlásra ösztönözhető.

Természetesen az Emarsys rendszere ennél komplexebb folyamatokat is kialakíthatunk. Külön szegmenseket hozhatunk létre, akiknek valamilyen időközönként, akár a reakciójuk alapján (kattintott, nem kattintott), termékek köre (játék, audio, autó) specializáltabb e-maileket küldhetünk ÉS/VAGY akár Google Adwordson, Facebookon személyre szabott hirdetéseket küldhetünk neki(k). Amennyiben tudjuk a telefonszámát, akár SMS üzenet is küldhető neki.

A lényeg, hogy előre felállított folyamat lista segítségével különböző szegmensek számára küldhetünk automatikusan e-mailt (hírlevél) SMS üzenetet, e-mail cím alapján Google Adwords vagy Facebook hirdetést. Ami itt az előny, hogy folyamatos statisztikát kapunk arról, ki mit nézett meg az oldalon, mi érdekelheti és a különböző szegmenseknek egyedi ajánlatokat küldhetünk ki, úgy hogy mindezt csak egyszer kell beállítani az Emarsysben.

A rendszer hátránya, hogy főként olyan weboldalak számára van kitalálva ami egy webáruház, vagy weben értékesítenek, tehát az értékesítés közvetlenül a weboldalon zajlik le. Az Emarsys moduláris ebből következően az ára is az és nem feltétlen egy induló webáruháznál alkalmazandó (persze ez csak tőke kérdése), de sikeresen kiválható vele, e-mail marketing eszköz (hírlevélküldő), mivel a szegmentációs és hirdetési lehetőségek segítségével sokkal szélesebb körben tudja elérni a leendő vásárlónkat. Persze ne feledkezzünk meg arról, hogy ez csak a weboldalunkra érkesző 100 emberből átlag 3-ra alkalmazható, 2 már vásárolt 3 még vásárolhat. Mindemelett persze hírlevél küldőként is alkalmazható.

Az Emarsys marketing automatizációs rendszeréről weboldalukon tudsz bővebben olvasni.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s