Magento 1.9 Termék URL számokkal – Magento Product URL with (random) numbers

Egy olyan problémába futottunk az egyik projektem kapcsán, hogy termék(e) frissítés után  Google Search Console felületén nagy számban jelentek meg 404-es oldalak. Ennek oka az volt, hogy a termék urlekben megjelentek számok: product-key-number formában. Ezek a számok első körben a product-key-entity_id-ből épültek fel. Azonban minden egyes reindex után ez a szám elkezdett növekedni és vándorolni. Ezzel így magában nem is lett volna baj, de ezeket az URL címeket a Magento nem tudta feloldani, így keletkeztek a 404-es oldalak.

A probléma megoldására elkészítettem ezt a megoldást is, amit Stackechange-en (magento.stackexchange.com) találtam a témában:

A helyes fejlesztési előírásoknak megfelelően a – app/code/core/Mage/Catalog/Model/Url.php – fájlt átemeltem a app/code/local/Mage/Catalog/Model/Url.php könyvtárban, ahol a következő módosítást végeztem el, lecserétem ezt:


if ($product->getUrlKey() == '' && !empty($requestPath)
&& strpos($existingRequestPath, $requestPath) === 0
)

erre:


if (!empty($requestPath)
&& strpos($existingRequestPath, $requestPath) === 0
)

ezzel a növekedés ugyan megállt (2000 termék esetében 94000 URL átirányítás), de hiába ürítettem a core_rewrite_url táblát, reindex futtatására újra minden termék megkapta az entity_id-t a termék URL key végére 😦

A probléma az volt, a háttérben két bolt nézet található, egy magyar és egy angol. Az angol ugyan le volt tiltva de ettől még létezett. Így minden termék URL duplán került be a rendszerbe, az egyik használatban volt míg a másik nem. Emellé jött még, hogy volt pár olyan termék, amelyek duplikálással jöttek létre és ugyanaz volt az URL key-ük. A problémát az oldotta meg, hogy az amúgy is használaton kívüli bolt nézetet töröltem. A duplikált URL key-eket kikerestem és átírtam. Ürítettem a core_rewrite_url adatbázis táblát. Töröltem a termék adatokat összegyűjtő flat adatbázis táblákat, biztos ami biztos alapon. Majd újra futtatam a reindexálást. Ezzel a megoldással 6-odára csökkent a rewrite tábla mérete, és 10 újraindexálás után sem növekedett a sorok száma.

Remélem hasznos segítség mindazoknak akik hasonló problémával küzdenek.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

