Blackfriday a Magento 1-2 áruházakban, üzemeltetők figyelmébe tippek trükkök

A Blackfriday Magyaroszágon is egyre népszerűbb sőt most már nem csak november hónap utolsó pénteki napján hanem valahol már a hónap közepétől Black Friday van… Mi történik ilyenkor.
Mindenki nagy akciókat vár és a webáruházak világában a pénteki napon 00:00-kor hatalmas tömegek nézik weboldalunkat. Ekkor valaki a háttérben elkezdi betölteni az akció árakat, egy pici hiba s omlik a rendszer… Rémálom az üzemeltetőnek és a fejlesztőnek…

Tippek trükkök:

1. Ha meghirdettük, hogy nálunk bizony Black friday lesz, akkor ezt a szerver üzemeltetőnek is említsük meg s kérjük szerverünk, VPS-ünk átmeneti erőforrás emelését erre az időszakra, hogy ne roppanjon meg a teher alatt. Ezen nem érdemes spórolni, ha bedől a shop a terheléstől, akkor sok elégedetlen vásárlót haragíthatunk magunkra, és a sok panasszal és az elmaradt bevétellel még nem is számoltunk.

2. Árazás tekintetében a legrosszabb amit elkövethetünk, ha csütörtök 23:50-kor kezdjük el CSV-vel befrissíteni az árakat, a legrosszabb esetben új termékeket hozunk létre (duplikálással erre az időre teljesen feleslegesen a saját SEO-jukat kivéreztetve és az életüket megnehezítve). Az amúgy is magas látogató szám miatt leterhelt szerver ezzel szépen ki lehet fingatni. Magentoban létezik akciós ár, ezt sokan használják is. Azt azonban kevesen tudják, hogy a termék adatlapon található egy “Árak” vagy “Prices” pont, ahol meg lehet adni, hogy az akciós ár mettől meddig érvényes, nah ennek használata ajánlott az akcióra, szépen dátum szinten előre meg lehet adni a termék árakat. Ekkor a termékek a sima termék listában is megkapják az akciós árat és minden olyan vásárló aki a böngészőjében ezt az URL-t lemenette, autómatikusan meghívva akciós árat fog látni. (Nem kell elmennie a Black Friday kategóriába és ott keresgélnie)

3. Black friday hirdetése, kategória megjelenítés. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a Black friday akciós promociót azon termék kategórián hirdetik, ami végül a termék kategória lesz. Ehelyett célszerű egy egyszerű statikus oldalt létrehozni, ahova a promociós szövegek előre megadhatóak. A statikus oldalt ki lehet tenni menübe, hirdetni stb. Azokat a termékeket, amelyek pedig a Black Friday alatt akciósak lesznek, a Black Friday termék kategóriába háttérben szépen be lehet sorolni. Az akció eljövetelekor a menüben a két oldalt ki kell (a termékkategóriát a menübe kihelyezni s aktívvá tenni) csak cserélni, illetve a statikus oldal tartalmára, egy nagy gombot kell tenni, hogy tovább az akciókra (lesz olyan aki ezt az oldalt tárolta el a böngészőben, adjunk neki egy nagy gombot az akció idején ami beviszi őt az éden kertbe).

Ezekkel a megoldásokkal célszerű egy előre meghirdetett Black Friday-ra célzottan felkészülni Magento webáruház tulajdonosként.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.